Jak zrobić przekierowanie 301

Jak zrobić przekierowanie 301

Jeśli szukasz sposobu na zwiększenie ruchu i uniknięcie problemów z duplikatami treści, możesz chcieć dowiedzieć się, jak zrobić przekierowanie 301. Te przekierowania są używane do wysyłania odwiedzających do nowej wersji Twojej witryny. Jest to ważna część SEO. Powinieneś sprawdzić i dwukrotnie sprawdzić, czy używasz przekierowania 301, aby upewnić się, że działa.

Przekierowania 301 są łatwe do stworzenia, jeśli wiesz, jak kodować. Aby rozpocząć, zainstaluj wtyczkę Redirection na swojej stronie. Następnie kliknij menu Redirects w opcjach wtyczki. Kliknij opcję „Dodaj przekierowanie” i wypełnij docelowe i źródłowe adresy URL. Zobaczysz swoje nowe przekierowanie na liście aktywnych przekierowań.

Przekierowania 301 powinny być przechowywane przez co najmniej rok. Jeśli używasz wtyczki przekierowania, powinieneś upewnić się, że masz ją aktywną. Jeśli tego nie zrobisz, będziesz ryzykował utratę części swojego PageRank. Dzieje się tak dlatego, że przekierowania 301 tracą niewielką ilość PageRank.

Istnieje kilka korzyści z używania przekierowania 301. Po pierwsze, pomaga ono rozwiązać problemy związane z indeksowaniem duplikatów. Po drugie, pozwala na aktualizację zepsutych linków. Gdy uszkodzony link zostanie rozwiązany, przekierowanie 301 może przekierować użytkowników do właściwego zasobu. Jednak przekierowania 301 nie powinny być używane do nawigacji wewnętrznej.

Powinieneś również upewnić się, że twoje przekierowanie 301 wskazuje na nową stronę docelową. Możesz to zrobić za pomocą narzędzia takiego jak SEMrush’s Site Audit. Narzędzie to pomoże Ci zidentyfikować strony, które zwracają błędy 404. Nie chcesz przecież wysyłać swoich użytkowników na stronę, która nie istnieje!

Posiadanie więcej niż jednej strony celującej w to samo słowo kluczowe nazywamy kanibalizacją słów kluczowych. Jeśli strony nie działają dobrze, możesz rozważyć ich połączenie i przekierowanie na nową domenę. W końcu ta strategia może doprowadzić do 116% wzrostu ruchu w ciągu zaledwie 12 miesięcy.

Kiedy zdecydujesz się przenieść swoją stronę internetową, powinieneś użyć przekierowania 301, aby przenieść stare adresy URL na nowy. Jest to ważny aspekt SEO, ponieważ pomaga utrzymać stare linki w witrynie przy życiu i zapobiega indeksowaniu zduplikowanych treści przez wyszukiwarki. Upewnij się, że odpowiednio zmapowałeś swój nowy adres URL przed migracją.

Używanie przekierowania 301 jest niezbędne dla Twojego SEO. Zapobiegnie to skierowaniu użytkowników na stronę błędu, która mówi „zawartość nie została znaleziona”. Zamiast tego, przekierowanie 301 skieruje ich do treści, które chcesz, aby zobaczyli. To zwiększy Twój ruch i poprawi Twoje SEO.

Innym powodem do użycia przekierowania 301 jest sytuacja, gdy zdecydujesz się na zmianę adresu swojej strony internetowej. Może to być spowodowane przeniesieniem domeny internetowej, rebrandingiem lub wprowadzeniem innych zmian na stronie. To przekierowanie zapewni, że każdy ruch przychodzący trafi na nowy adres.


Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiadomości związane